Friday, July 14, 2017

El projecte europeu inHERE publica un Catàleg de bones pràctiques en l’acollida de persones refugiades a la universitat

Universitat de Barcelona - Notícies



































Una de les bones pràctiques seleccionades per al catàleg és el Programa de suport de la UB a persones refugiades i provinents de zones en conflicte.











14/07/2017






Institucional






El projecte inHERE (Educació superior en suport de les persones refugiades a Europa), en què participa la Universitat de Barcelona, ha publicat el seu primer resultat: el Catàleg de bones pràctiques (GPC en les seves sigles en anglès), que sorgeix d'una anàlisi en profunditat de gairebé tres-centes iniciatives procedents de trenta-dos països. El Programa de suport de la UB a persones refugiades i provinents de zones en conflicte ha estat una de les bones pràctiques seleccionades per formar part del catàleg.







Aquestes iniciatives les han presentades institucions d'educació superior i organitzacions compromeses amb l’acollida de les persones refugiades que han participat en el Mapa de benvinguda de persones refugiades (Refugees Welcome Map), una campanya organitzada per l’Associació Europea d'Universitats (EUA) fins a principis del 2017.
Com en el cas del mapa, l'objectiu del GPC és servir les comunitats acadèmiques d'Europa i altres indrets com una font d'informació i inspiració, i permetre l'intercanvi i la col·laboració entre els agents interessats. Si bé el catàleg se centra en experiències amb estudiants i investigadors refugiats, es pretén que també fomenti un debat més ampli i inclogui estratègies de les institucions d'educació superior, la seva tercera missió i quins enfocaments fan en la gestió de la diversitat.
Les bones pràctiques del GPC s'han seleccionat sobre la base d'un conjunt de criteris lligats a l'alt impacte actual o potencial respecte a la integració de les persones refugiades en l'estudi i la vida social. Tot i que es va demanar a les institucions que indiquessin la xifra d'estudiants i investigadors a què s’esperava arribar amb cada pràctica, més important que la ...

Read More

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.